Плідні канікули зими
Зима впевнено крокує Україною, прикрашаючи ліси, поля, село білосніжним покривалом, зазираючи візерунком у вікна кожної домівки. А у дітей цієї пори – канікули. Були вони досить плідними, так як все, що заплановано, виконано. Для директора Ліплявського навчального закладу це питання досить важливе. Насамперед, опанувати курс «Управління школою. Практикум». З цією метою було заплановано: запросити до школи батьків, дітей та разом з учителями обговорити важливі питання, що стосуються школи і знайти шляхи їх вирішення.
Під час першої зустрічі, що відбулась в методичному кабінеті було обговорено та заповнено три таблиці «Формуємо культуру школи разом». Під час обговорення було виділено три проблеми: запізнення учнів на уроки, спілкування з однокласниками, спортивна форма не на уроці фізичної культури. Наступним кроком спільної роботи було створення плану-моделі змін культури школи, яку протягом трьох тижнів навчання будемо випробовувати в дії.
Наступним пунктом плану було проведення педагогічної ради у вигляді фасилітації. Темою для обговорення стало питання: «Організація освітнього простору в Новій українській школі». Для обговорення цього питання були запрошені батьки та працівники навчального закладу. Методом проведення засідання педагогічної ради було обрано метод Світового кафе. «Світове кафе» (The World Café) – це дуже простий процес взаємодії, спрямований на широкий обмін думками, ідеями й досвідом. Він дає змогу одержувати й використовувати глибокі знання про сутність речей.
Колегіально були прийняті рішення та складений план їх реалізації. Велика увага під час фасилітації приділялась зворотному зв’язку, відвідуючи уроки колег, помічаєш, як учителі реагують на зворотний зв'язок. З цією метою було проаналізовано один із уроків учителя початкових класів Шевченко С.М., яка атестується в 2019 році.
Фінальним завданням було залучення батьків, учнів, педагогів та працівників навчального закладу до вирішення такого питання, як поведінка учнів у школі. Зацікавлені учні, батьки, працівники закладу зібралися у п’ять окремих груп та кожний на фліпчарті міг написати і озвучити своє правило. Кожна група вибрала представника, який презентував правила, які вони спільно розробили. В кінці обговорення було підбито підсумки та прийняті загальні правила для всіх учасників навчально – виховного процесу.
Однією з головних проблем освітньої системи сучасності – є розвиток творчих здібностей учнів. Так як основна мета сучасної школи є не тільки дати учням певну систему знань, а й навчити їх самостійно набувати знання, використовуючи для цього всі можливості, і застосовувати набуті знання в певних ситуаціях. Саме одним із методів досягнення даної мети є підготовка учнів до участі в олімпіадах.
Безперечно, цей вид розумового «батлу» створений для обдарованих дітей та потребує чималих зусиль у підготовці. Тому, аби отримати хороший результат на обласній олімпіаді з математики учитель Лупина Лідія Григорівна та Денисенко Євгенія, учениця 7 класу, плідно попрацювали під час канікул: розв’язали цілу низку задач, непередбачених програмою, опрацювали багато методичних посібників з математики та не одну додаткову лекцію.
Шляхи удосконалення роботи з дітьми безмежні. Особливо, коли вони торуються разом із дітьми і задля них. Гурткова робота в загальноосвітніх навчальних закладах є частиною освітнього процесу. Це один із найефективніших шляхів розвитку творчо спрямованої особистості. На зимових канікулах у навчально – виховному комплексі для дітей працювали гуртки: «Хореографія», «Волейбол», військово-патріотичний «Джура». Завдяки добре спланованій роботі керівників та відповідальності, цілеспрямованості гуртківців канікули пройшли весело, пізнавально та з користю.
Під час канікул у фізичному кабінеті учитель Салюк Т.В. та лаборант Розум В.В. переглянули та впорядкували все обладнання, розмістивши його на полицях згідно розділів фізики. А також склали каталог всього наявного обладнання, завдяки якому будь-який прилад буде легко знайти.
Допоки учні 1 класу відпочивали на канікулах, батьки та класний керівник Галюк Л.І. підготували їм сюрприз. Для комфортного робочого і навчального процесу дітей у класній кімнаті було встановлено дерев’яні панелі. Дружно працювали батьки: Верхогляд Олександр та Юлія, Розум Геннадій та Віта, Савченко Віктор, Фещенко Леонід, Гопкало Денис, Криловець Іван, Лісневський Віталій та Васільєва Юлія.
Дуже багато праці вклали в створення шкільного затишку техпрацівники: Савченко В.О., Касіч Т.М., Протасенко Л.А., Попова В.О., Галабурда В.В. Вони виконали великий обсяг робіт по облаштуванню пральні навчального закладу: шпаклювання, побілка стін та стелі, фарбування труб.
Завдяки дружній, наполегливій співпраці адміністрації, педагогічного колективу, технічного персоналу та батьківської громади для учнів Ліплявського НВК створено сучасні умови для отримання знань.
Адміністрація Ліплявського НВК висловлює велику вдячність та подяку всім - педагогічному та учнівському колективам, технічному персоналу, батьківській громаді за плідну роботу, постійну увагу та активну участь у вирішенні проблем навчального закладу.